WM6.1 pre LG KS20

15.02.2009 21:33

...na stránkach xda-developers je už dlhšiu dobu prezentovaná neoficálna verzia flash ROM WM6.1 pre zariadenie LG KS20 (Corona), ktorá od 15.7.2008 dospela k aktuálnej verzii KisS20.4. Je to zatiaľ jediná dostupná WM6.1 pre LG KS20, všetky oficálne LG ROM sú totiž len 6.0. Moje doterajšie skúsenosti s neoficálnymi Windows Mobole ROM sú vďaka experimentovaniu s mojím predchádzajúcim WM zariadením (SPV C500) už síce bohaté, ale nie veľmi dobré. Jednak bola inštalácia neoficálnej ROM spravidla vždy spojená s nejakou špecialitou a samozrejme s rizikom, že si zariadenie neodvratne pošlete do večných lovíšť. No a navyše aj keď update prebehol úspešne, v akejkoľvek verzii sa vždy našlo niečo čo nefungovalo 100%. Pri SPV C500 som takto postupne od WM2003 prešiel cez WM5 a WM6 až po WM6.1, ktorá myslím bola najpoužiteľnejšia.

Ale späť ku KS20. Doteraz som inštaloval ROM pre KS20 asi 4x s rôznych dôvodov, vždy som však použil len oficiálne verzie. Od piatka, kedy sa mi podarilo túto verziu bez akýchkoľvek problémov nainštalovať, je moja KS20  pod drobnohľadom. Musím priznať, že i keď som pristupoval k tejto inštalácii skôr s obavami, už prvý deň po inštalácii ma správanie systému veľmi príjemne prekvapilo. Za 3 dni testovania som zatiaľ nenatrafil na nijaký bug a celý systém funguje veľmi svižne v porovnaní s originálnou WM6.0. Výhodou je tiež že základný softvér, ktorý za normálnych okolností musíte pracne doinštalovať, už je obsiahnutý v ROM (napr. Total Commander, task manager, Quick menu atď...). Veľmi ma tiež potešilo, že Qick menu ponúka možnosť vypnutia displeja, čo je pri počúvaní hudby veľmi praktická vec. Za normálnych okolností totiž musíte mať displej stále podsvietený ak chcete aby prehrávač pracoval. Ak teda KS20 kôli vypnutiu displeja prepnete do sleep módu, prehrávanie hudby sa zastavý. Quick menu tento problém konečne vyriešilo. Neoceniteľná je tiež podpora SDHC pri pamäťových kartách - oficiálne ROM SDHC nepodporovali a bolo nutné to riešiť roznymi, skôr poly-funkčnými záplatami. Jediným známim bug-om tejto verzie zatiaľ zostáva veľmi biedna funkčnosť VoIP, čo je ale zrejme problém hardvéru KS20, pretože to veľmi zle (ne)funguje aj pri originálnych ROM od LG. Dá sa povedať že s týmto systémom som zatiaľ spokojný, obraz o celkovej spoľahlivosti však pomôže vytvoriť až dlhší čas aktívneho používania. 

—————

Späť


Diskusná téma: WM6.1 pre LG KS20

Dátum: 04.01.2010

Vložil: Enriko

Titulok: Pomoc

Potrebujem pomoc.Mam lg ks20.Pozeral som INFO v telefone a tam som mal verziu ROMky 10a To je nova alebo stara ? Ak bi som si chcel dat Tu kisS20 kde ju mam stiahnut ? A potrebujem USB kabel aby som mohol instalovat ? Dakujem a ozvy sa prosim na Email : G0Kku@azet.sk

—————

Dátum: 27.04.2009

Vložil: Martin

Titulok: poradis?

chcel by som si daj aj ja wm6.1 na moju lg ks20, ale neviem si poradit s niektorymi vecami... v prvom rade neviem ci mam intalovat branded, alebo unbranded verziu, neviem ako mam rozoznat ktoru verziu potrebujem... ja mam sucastne v mojom cesku 10b... dalej by som chcel vediet, ci treba ten telefon nejako odblokovat na to aby som mohol dat rom wm6.1 alebo to mozem jednoducho prepalit .. a ak by sa dalo aj nejaky navod pre istotu ako si to robil... nemam moc dobru ang. tak nerozumiem vsetkemu co sa pise na xda fore.... dddik.. ak sa da na zverina@inmail.sk

—————